Der er i dag flere og flere, der uddanner sig inden for marketing. Og det er der flere gode grunde til. For det første er der her tale om et yderst spændende område, som man virkelig kan fordybe sig i. Og derfor giver det også masser af muligheder for udvikling, idet det altid er noget, der ændrer sig, og som der viser sig nye tendenser inden for. Derudover er det også noget, som der opleves en stor efterspørgsel inden for, idet der ikke er mange der besidder gode evner inden for marketing og især ikke digital marketing – og det er på trods af, at det er noget, som alle forretninger i dag bør gøre brug af.
Det handler om at specialisere sig, men at have en bred viden om alle områder
Derfor kan det heller ikke komme bag på nogen, at der med marketing er tale om en yderst broget verden, hvor der er meget man kan tage fat på. Derfor er det umuligt at blive skarp inden for alle felter, men alligevel anbefales det, at man som interesseret her inden for sørger for at have ene generel og bred viden om emnet, således man forstår alle de begreber og udtryk, som man kan risikere at blive præsenteret for.
Du bør vide, hvor vigtigt det er at have en god strategi for leadgenerering
Her er der især tale om leadgenerering, som er en yderst vigtig disciplin. Det er nemlig med denne, man sørger for at opsamle nogle nye leads, der efterfølgende kan konvertere og blive til betalende kunder og ikke mindst også loyale kunder. Leadgenerering handler derfor om at lave en strategi og igangsætte nogle processer, der får flere folk i butikken, ind på shoppen, til at tilmelde sig nyhedsbrevet eller noget helt fjerde.
Med marketing automation kan du få frigivet en del tid ved at automatisere dine processer
I tråd hermed er marketing automation, som også er et begreb, der fortælles vidt og bredt omkring for tiden. Dette er nemlig også yderst relevant, idet det tager fat i de måder, hvorpå det er muligt at automatisere processer. På den måde kan man selv få frigivet noget tid, og man bliver bedre til at segmentere og personalisere det content, som man præsenterer for eksempel sine nye leads for. Det er især, når det kommer til e-mail marketing, at marketing automation er særligt relevant, idet der kan opsættes forskellige flows, som for eksempel et velkomst flow, der skydes ud, så snart der kommer et nyt lead ind.
Konverteringsoptimering lader dig finde frem til den bedste udgave
Sidst men ikke mindst bør man også kende til konverteringsoptimering. Det er nemlig noget, som der ofte glemmes. Her handler det om, at man via en A/B-splittest finder frem til, hvad det er ens kunder gerne vil have. På den måde får man en bedre konverteringsrate og dermed også et øget salg. Man undersøger således, hvad de helt vil præsenteret for, for eksempel på en shop for på den måde at designe den, så den synes så brugervenlig og inspirerende som muligt.
Skriv et svar